O nas
Dane kontaktowe Informacje ogólne Kwalifikacje Obszar działalności Statut GOT Współpraca z GOT Zarząd GOTInformacje ogólne
Gorczańska Organizacja Turystyczna została powołana do życia dnia 5 marca 2012 roku przez Fundatora i działa jako Fundacja.
Wpisana została do Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 19 marca 2012 roku.
Celem Gorczańskiej Organizacji Turystycznej jest realizacja następujących zadań:
a) kreowanie i promowanie pozytywnego i atrakcyjnego wizerunku na krajowych
i zagranicznych rynkach turystycznych,
b) wspieranie rozwoju turystyki,
c) integracja środowisk turystycznych poprzez współpracę sektora publicznego
z niepublicznym sektorem gospodarki turystycznej, stowarzyszeniami działającymi
w sektorze turystyki i innymi organizacjami i przedsiębiorcami,
d) prowadzenie informacji turystycznej,
e) inicjowanie, opiniowanie i wspomaganie planów rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej,
f) koordynowanie działań w zakresie planowania i realizacji imprez turystycznych, usług turystycznych i innych produktów turystycznych,
g) doskonalenie kadr turystycznych, prowadzenie badań marketingowych, analiz
i monitoringu w zakresie turystyki,
h) stwarzanie warunków do powstawania i promowania produktów turystycznych
i kulturalnych
i) ochrona i promocja zdrowia, propagowanie zdrowego stylu życia
j) ekologia oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego
k) kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i tradycji,
l) promocja rękodzieła artystycznego i sztuki ludowej
Gorczańska Organizacja Turystyczna realizuje swoje cele poprzez:
a) współpracę z organami administracji rządowej, z Polską Organizacją Turystyczną, z regionalnymi, lokalnymi organizacjami turystycznymi, z organami administracji samorządowej oraz podmiotami gospodarczymi, a także
z organizacjami pozarządowymi działającymi w sektorze turystyki i innymi podmiotami,
b) prowadzenie informacji turystycznej oraz punktów informacji turystycznej, gromadzenie i przetwarzanie danych o atrakcjach turystycznych,
c) prowadzenie działalności edukacyjnej, szkoleniowej oraz wydawniczej,
d) prowadzenie akcji promocyjnych w zakresie turystyki, sportu i kultury
e) organizację imprez kulturalnych i sportowych adresowanych do społeczności lokalnych i odwiedzających,
f) udział w imprezach promocyjnych, kulturalnych, sportowych i targach krajowych oraz zagranicznych,
g) organizowanie objazdów studyjnych,
h) opracowanie rocznych kalendarzy imprez turystycznych, kulturalnych
i) prowadzenie i wspieranie działalności informacyjnej w Internecie, w mediach i za pośrednictwem lub we współpracy z innymi podmiotami działającymi w tym zakresie